Menu
EUR
  • Winkelen met een gerust hart, alle ingrediënten zijn voor je nagekeken
  • Vóór 22:00 besteld, morgen in huis*
  • Vanaf € 55,- gratis verzending, anders € 5,95
  • Sparen voor korting met ons spaarprogramma

Retourneren

Hoe kan ik een product retourneren?

Je bestelling in goede orde ontvangen maar is er toch iets niet helemaal naar wens en wil je het retour sturen? Dat is mogelijk. Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. 

Ruilen van producten is helaas niet mogelijk. Je kunt ongebruikte producten in de originele verpakking retourneren zoals hieronder omschreven.

We verzoeken je zorgvuldig met de verpakking om te gaan en de retour indien redelijkerwijs mogelijk in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt naar ons terug te sturen.

Retourneren kun je op 2 manieren doen:

  1. Je logt in op je account, gaat naar de order waarvan je iets wilt retourneren en klikt onderaan op de knop 'Artikelen retourneren'. Vervolgens kun je precies aangeven welke producten je naar ons retour gaat sturen. Je vult vervolgens het retourformulier in en klikt op 'Verstuur' Wij zijn nu op de hoogte van je retour.
    Zorg ervoor dat de producten goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn.
    Retouradres: Puur Mieke, Schutboom 2B, 5427 CG Boekel. Houd er rekening mee dat retourneren voor eigen rekening is. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.

  2. Om een product te retourneren kun je ook gebruikmaken van ons herroepingsformulier of het Europees modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    • Het herroeppingsformulier print je, vul je in en voeg je vervolgens toe aan je retour. Je mag het formulier ook digitaal invullen en per e-mail toesturen naar [email protected]. Stuur je het digitaal naar ons, zorg er dan voor dat er in je pakket een briefje zit met jouw PMO nummer, naam en een korte omschrijving van de retour. Zo kunnen we je retour het snelste afhandelen.

    • Heb je de producten voor retour bij elkaar? Zorg er vervolgens voor dat deze dan goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn. Retouradres: Puur Mieke, Schutboom 2B, 5427 CG Boekel. Houd er rekening mee dat retourneren voor eigen rekening is. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.

Zodra jouw retour in goede orde door ons ontvangen is door ons zullen wij de retour zo snel mogelijk verwerken.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Houd er rekening mee dat Puur Mieke niet aansprakelijk is voor eventuele schade of verlies van jouw retourzending naar Puur Mieke. Bewaar daarom dan ook altijd het verzendbewijs van je retour goed.
Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Wat zijn de retourvoorwaarden?

Om een retour naar ons te kunnen versturen dient deze te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Binnen het zichttermijn van 30 dagen.
  • We verzoeken je zorgvuldig met de verpakking om te gaan en de retour indien redelijkerwijs mogelijk in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt naar ons terug te sturen.

Hoe moet ik mijn producten inpakken voor retour?

Het beste kan je jouw retour in dezelfde doos doen als je bestelling gekomen is. Is de doos te beschadigd door transport? Of heb je de verzenddoos al bij het oud papier gedaan? Dan kan je een andere doos gebruiken. Zorg er voor dat de te retourneren producten goed stevig verpakt zijn zodat deze niet kunnen schuiven of breken. Je kan bijvoorbeeld extra vul materiaal gebruiken voor stevigheid.


Mag ik altijd alle producten retourneren?

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Ook geldt dit voor etenswaren die binnen de bedenktijd kunnen bederven of etenswaren die om redenen van gezondheidsbescherming niet kunnen worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.

Hygiëne producten zoals make-up en nagellak kunnen niet geretourneerd worden.


Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Zodra jouw retour door ons ontvangen is zal deze direct verwerkt worden. De retour zal worden gecontroleerd of deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Als deze aan de retourvoorwaarden voldoet zal deze snel afgerond worden en het gepaste bedrag zal dan aan je teruggestort worden.


Producten 30 dagen op zicht

Wettelijk heb ik toch maar 14 dagen zichttermijn? Dat klopt, echter geven wij jou graag wat extra tijd zodat je in alle rust de bestelde producten kunt bekijken en beoordelen.

De 30 dagen bedenktijd gaan in op de dag dat jij jouw bestelling ontvangen hebt. Wordt jouw bestelling geleverd in delen? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat je jouw laatste onderdeel van de bestelling ontvangen hebt.


Verkeerd product ontvangen?

Ondanks de grote zorgvuldigheid die wij besteden aan het inpakken van jouw bestellingen kan er altijd iets misgaan. Mocht je een verkeerd product ontvangen hebben, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Indien je door een fout van ons het verkeerde product ontvangen hebt dan kan je deze aan ons retour sturen. De kosten hiervan zijn dan uiteraard voor rekening van Puur Mieke.


Is het product beschimmeld / bedorven voor de THT?

Het kan zéér sporadisch voorkomen dat een product beschimmeld of bedorven is voor de THT (ten minste houdbaar tot). Indien een product beschimmeld of bedorven is wanneer je jouw bestelling ontvangen hebt laat het product dan dicht en neem vervolgens contact op met de klantenservice. Samen kijken we dan graag naar een passende oplossing.


Hoe kun je duurzamer retourneren?

Bij Puur Mieke streven we ernaar elke bestelling zo duurzaam mogelijk te verpakken en te verzenden. Soms is het echter nodig om een product te retourneren. Om dit proces zo milieuvriendelijk mogelijk te laten verlopen, hebben we enkele tips voor je:

  1. Beperk het aantal retourzendingen
    Hoe minder er geretourneerd wordt, hoe minder transport er nodig is. Dit leidt tot minder ritten van vervoerders, wat direct bijdraagt aan het verminderen van CO2-uitstoot.

  2. Kies een passende verpakking
    Heb je een grotere bestelling ontvangen in een grotere doos, maar wil je slechts een klein product retourneren? Gebruik dan een kleinere doos voor de retourzending. Dit helpt de vervoerder om meer pakketten in één rit mee te nemen, wat de efficiëntie verhoogt.

  3. Combineer retourzendingen
    Als je meerdere producten uit verschillende bestellingen wilt retourneren, kun je deze producten in één doos samenvoegen. Dit bespaart ruimte, vermindert het aantal retourzendingen, en verlaagt de retourkosten.

  4. Breng je retourzending lopend of met de fiets
    Woon je in de buurt van een PostNL servicepunt? Overweeg dan om je retourzending lopend of met de fiets te brengen. Dit vermindert CO2-uitstoot en fijnstofemissies doordat je geen gebruik maakt van de auto, en daarnaast bespaar je op brandstofkosten.

Door deze tips te volgen, kun je bijdragen aan een duurzamer retourproces, wat past bij onze gezamenlijke inspanningen om de impact op het milieu te minimaliseren.


Moet ik betalen voor retourneren?

Indien je graag je gehele bestelling, of een deel daarvan, wilt retourneren dan zijn de kosten van de retourzending voor je eigen rekening. Houd hierbij rekening dat retourzendingen voor jouw eigen risico zijn. Puur Mieke is niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van de retour te sturen producten tijdens het transport. Vraag daarom altijd een traceercode bij het postagentschap. Je kan de retour eventueel nog verzekerd versturen.


Waar kan ik mijn retouren afgeven?

Het makkelijkste is om je retour via PostNL te retourneren. Vaak zit er een PostNL servicepunt bij jouw in de buurt. Je kan bij een PostNL servicepunt de retour ook meteen voldoende laten frankeren.

Woon je in de buurt? Dan kan je jouw retour ook terug brengen bij ons magazijn. Indien je graag wilt retourneren via het magazijn dan vragen wij wel om een kopie van jouw factuur mee te nemen voor een correcte afwikkeling. Mocht je de te retourneren producten willen ruilen voor iets anders dan kan je het beste een nieuwe bestelling plaatsen. Indien het alleen een retournering betreft zullen wij het passende bedrag digitaal terugboeken. Contact bij een retournering bij het magazijn is niet mogelijk.

Hoe weet ik of mijn pakketje bij jullie aangekomen is?

Als je jouw pakketje retour gestuurd hebt bewaar dan de trackingcode goed. Via de website van PostNL kan je zien of jouw pakketje afgeleverd is. Als het pakketje bij ons aangekomen en verwerkt is krijg je altijd bericht van ons.

Is het pakketje lang onderweg en zie je via de trackingcode dat deze nog niet afgeleverd is? Dan kan je het beste contact opnemen met PostNL. Als verzender heb jij namelijk alle informatie die PostNL nodig heeft voor een correcte afhandeling.


Wat is het retouradres?

Je kan een retour pakket retoursturen naar onderstaand adres:

Puur Mieke BV
Schutboom 2B
5427 CG Boekel

Let op: pakketten niet onder rembours sturen, deze kunnen we helaas niet aannemen.

Billink SOFORT
Kies uw taal
Kies uw valuta
Mijn account
Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
0,00
Bestel nog voor €55,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan jouw winkelwagen!